.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ماجرای قطع ۴ هزار اصله درخت در جنگل الیمالات نور
چند روزی است موضوع از قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت آن هم برای ساخت پارکینگ طرح گردشگری الیمالات شهرستان نور در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است / رئیس اداره منابع طبيعي و آبخیزداری شهرستان نور : این درختچه ها و درختان باید قطع می‌شد !
چند روزی است موضوع از قطع بیش از ۴ هزار اصله درخت آن هم برای ساخت پارکینگ طرح گردشگری الیمالات شهرستان نور در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا کرده است / رئیس اداره منابع طبيعي و آبخیزداری شهرستان نور : این درختچه ها و درختان باید قطع می‌شد !

قطع گسترده درختان در جنگل نور آن هم برای احداث پارکینگ موضوعی بود که در فضای مجازی خبرساز شد این مسئله واکنش‌های بسیاری در پی داشت و قلب دوستداران طبیعت را به درد آورده است.

 

مطمئنا قطع درخت موضوعی نیست که بتوان در مقابل آن سکوت اختیار کرد، حتی یک درخت .

 

در همین خصوص طهماسب‌پور رئیس اداره منابع طبيعي و آبخیزداری شهرستان نور  می‌گوید: براساس هماهنگی به عمل آمده و برای نجات جنگل الیمالات تصمیم بر این شد درختان این منطقه که حدود یک هکتار وسعت داشته و دارای درختچه‌ها و «درختان ولیک» و سایر بوده قطع شوند تا نهال‌های سطح جنگل روییده و تنومند شوند.

 

وی اضافه کرد: البته این اقدام برای این بوده که نهال‌ها نجات پیدا کنند و در این منطقه‌ای که درختچه‌ها قطع شدند، هر ساله قطع صورت می‌گیرد چرا که درختان در مسیر خطوط انتقال برق قرار دارند و باید قطع شوند و چاره‌ای جز قطع نیست مثل درختان دیگری که برای انتقال برق در سطح جنگل‌ها قطع می‌شوند.

 

طهماسب‌پور همچنین گفت: چرا برای نهال‌هایی که باید رویش پیدا کنند اقدامی انجام نمی‌شود اما درست مکانی که هر سال درختچه‌ها برای انتقال برق باید قطع می‌شوند این همه اطلاعات ضد و نقیض انتشار پیدا می‌کند؟ با توجه به اینکه این منطقه پوشیده از درختچه و درختانی بود که باید قطع می‌شد.

 

وی درباره میزان و فضای قطع شده درختان نیز  بیان کرد: موضوع دیگر اینکه واقعا در یک هکتار وسعت ۴ هزار درخت قطع می‌شود؟! کجای این موضوع علمی است!

 

طهماسب‌پور ادامه داد: متاسفانه برخی با اظهارنظرهای غلط مطالب اشتباه را بین مردم شایعه می‌کنند که اذهان مردم را آلوده می‌کند.

 

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور اظهار کرد: این فضا حدود یک هکتار شامل نهال و درختچه در حریم فشار برق قوی بوده، گونه‌هایی که همه ساله برای انتقال خطوط برق چاره‌ای جز قطع آن نیست.

 

اما محمد کریمی دادستان مرکز مازندران نیز منطقه‌ای که درختان در آن قطع شده‌اند را مورد بازدید قرار داد و طی این بازدید گفت که نتیجه بررسی را در اسرع وقت اعلام می‌کند.

 

لازم به ذکر است با دستور دادستان مرکز استان، بخش پارکینگ و باجه غیرقانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان قطع درختان در این طرح، برخورد و خسارت وارده اخذ شود.

 

محمد کریمی دادستان مرکز مازندران پس از بررسی موضوع و اظهارنظر مسؤولان ذیربط اعلام کرد: برای عاملان و مدیرانی که در تخریب جنگل و قطع درختان و خاک‌برداری عرصه‌ای حدود ۲.۵ هکتار و انسداد آبراهه‌های طبیعی با فعل و ترک فعل خود موجب تخریب انفال و بروز خسارت به بیت‌المال شدند، پرونده کیفری تشکیل شده که پس از تفهیم اتهام متهمان، پرونده جهت رسیدگی به دادسرای مرکز استان ارسال خواهد شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.